top of page

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי אימון

תזונה נכונה חיונית למקסום היתרונות של האימון שלך ולסיוע בהתאוששות. לדעת מה לאכול לפני ואחרי האימון יכול לעזור לך לייעל את הביצועים ולהגיע ליעדי הכושר שלך. הנה כמה הנחיות לגבי מה לאכול לפני ואחרי אימון:


מה לאכול לפני אימון:

פחמימות: פחמימות הן מקור הדלק העיקרי לשרירים שלך במהלך פעילות גופנית. צריכת פחמימות לפני אימון יכולה לעזור למקסם את רמות האנרגיה שלך ולשפר את הביצועים שלך. מקורות טובים לפחמימות לפני אימון כוללים דגנים מלאים, פירות וירקות.


חלבון: חלבון חשוב לבנייה ותיקון של רקמת השריר. צריכת חלבון לפני אימון יכולה לעזור להפחית את הנזק לשרירים ולסייע בהתאוששות. מקורות טובים לחלבון לפני אימון כוללים ביצים, בשר רזה ואפשרויות על בסיס צמחי כמו שעועית ועדשים.


תזמון: חשוב לתזמן את הארוחה או החטיף לפני האימון בצורה המתאימה.

שאפו לאכול ארוחה 2-3 שעות לפני האימון, או חטיף 30-60 דקות לפני. זה ייתן לגוף שלך זמן לעכל ולספוג את החומרים המזינים.


הימנע מארוחות כבדות או עתירות שומן: אכילת ארוחה כבדה או עתירת שומן לפני אימון עלולה להוביל לאי נוחות במערכת העיכול ולהפחית את רמות האנרגיה שלך. עדיף להישאר עם מזון קל יותר, קל לעיכול לפני פעילות גופנית.


דוגמאות לארוחות:

  • עוף בגריל עם אורז מלא וירקות

  • דג בתנור עם קינואה וירקות מוקפצים

  • קציצות בקר/ עוף לצד ירקות בתנור

  • קערת אורז חום עם עוף, אבוקדו ושעועית שחורה



דגמאות לנשנוש קטן לפני אימון:

  • בננה וחופן שקדים

  • יוגורט יווני עם פירות יער וגרנולה

  • טוסט דגנים מלאים עם אבוקדו וביצים

  • שייק חלבון עם פירות ויוגורט יווני


  • מה לאכול אחרי אימון:

פחמימות: צריכת פחמימות לאחר אימון יכולה לעזור לחדש את מאגרי הגליקוגן שלך, שמתרוקנים במהלך האימון. מקורות טובים לפחמימות לאחר אימון כוללים פירות, דגנים מלאים ובטטה.


חלבון: צריכת חלבון לאחר אימון חשובה לשיקום וגדילת השרירים. מקורות טובים לחלבון לאחר אימון כוללים בשר רזה, דגים, טופו ואבקת חלבון מי גבינה.


תזמון: חשוב לצרוך חלבון ופחמימות תוך 30-60 דקות לאחר האימון. זה הזמן שבו הגוף שלך פתוח ביותר לחומרים מזינים ויכול לסייע בהחלמה. וזהו "חלון ההזדמנויות" שנועד לבניית השריר ומילוי מאגרי האנרגיה.


שתיית מים: חשוב לשתות הרבה מים לאחר אימון כדי לחדש נוזלים שאבדו בזיעה.


לסיכום, תזונה נכונה לפני ואחרי אימון יכולה לעזור לייעל את הביצועים ולסייע בהתאוששות. צריכת פחמימות וחלבונים לפני אימון, ופחמימות וחלבונים לאחר אימון, יכולה לעזור לתדלק את הגוף שלך ולסייע בשיקום שרירים וצמיחתו. זכור לשמור על לחות ולזמן את הארוחות שלך כראוי לקבלת התוצאות הטובות ביותר.


136 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page